Pochybné praktiky

S politickými antikampaňami sa roztrhlo vrece: na webe, v tlači, aj outdoor

Ohodnoťte článok

Čoskoro sú tu voľby a ako každý rok, aj teraz sa stretávame s tvárami politikov, s ich heslami, ich zámermi a plánmi. Akosi viac o nás teraz stoja a bojujú o našu priazeň. Mimo kampane sa však objavujú antikampane. Na nich sa podieľajú aj médiá a rôzni kamaráti, celé marketingové agentúry, v ktorých je teraz o niečo viac dohôd o mlčanlivosti. Hľadá sa špina a dôkazom je toho vyťahovanie pravdy, aj nepravdy. Smutnejšie je, že podliehajú aj médiá. Každý má nejakého známeho a do médií je možné pretlačiť dnes čokoľvek. Tí najlepší novinári dokážu aj z h…. upliesť bič. Aj preto sme ešte nič nevideli, to najlepšie ešte len príde. Najmä ak je v obáločke nezdanený príjem na prilepšenie. My nie sme médium, ktoré by stálo politikom za pozornosť, no nám stojí za pozornosť bordel, ktorý sa pred voľbami tradične odohráva.

Trnava a župan Mikuš
V snahe čo najviac oslabiť súčasného župana Mikuša a jeho snahy na víťazstvo, sa vyťahuje trochu psychológie a trochu marketingu. Dokonca vznikli stránky Zastavmeho.sk, do ktorých je jednak vložená investícia na ich výrobu, grafiku a zároveň sú zaplatené kampane na Facebooku. Kým mnohé antikampane nemajú jasného autora, tu je autor jasný. Autorom stránok a celej kampane je s najväčšou pravdepodobnosťou exminister Ivan Uhliarik, ktorý má na stránkach svoj profil a zároveň odpovedá návštevníkom na ich komentáre vo svojom mene. Dojem veľkej katastrofy, ktorú je nutné zastaviť, vyvoláva fotografia francúzskej dôchodkyne  v čiernom pozadí s utrápeným výrazom. Niečo také zaútočí na vnímanie problému viac, než kvietočky a jednofarebná stránka. Nevieme kde je pravda. No ako antikampaň je stránka viditeľná a neprehliadnuteľná.

Antikampaň Trnava župan Mikuš

inzercia:

Politici zo Smeru sú najobľúbenejším terčom aj na severe
Jedným z takých príkladov bol nedávny článok denníka Plus 1 deň, ktorý vytasil vymyslené až smiešne absurdné argumenty voči Jánovi Podmanickému a jeho vraj luxusnej vile v chránenej krajinnej oblasti (hoci je takmer celá obec v CHKO, pozn. red.). Antikampaní je však stále akosi viac. Platia si ich nemalými sumami protikandidáti, ktorí tak prichádzajú k lepším výsledkov v prieskumoch, ale najmä oslabujú silného súpera, aby sa zdvihli šance práve sebe. Niečo podobné je možné vidieť aj opäť na severe Slovenska proti predsedovi Žilinského samosprávneho kraja Jurajovi Blanárovi zo Smeru. Napriek tomu, že nesympatizujem so stranou Smer a ani jej programom a činnosťou, ako človek, ktorému bol svojho času župan neustále na očiach pre stálu aktivitu a snahu niečo robiť pre región, ho predsa len vnímam inak. Na rozdiel od iných politikov si žilinský župan našiel čas aj na obyčajného človeka, neodmietol pozvania na regionálne veselosti, prípadne podporil mnohé podujatia. Voči jeho osobe sa vyťahujú informácie o jeho zadlžovaní regiónu. Napriek tomu, že rovnaké zadlžovanie nájdeme aj inde a aj napriek tomu, že bolo nutné, pre realizovanie niekoľkých programov. Niečo celkom iné by bolo, ak by si ustrihol do vlastného vrecka a predsa sa tak nedeje. O každom mínuse na daného človeka, ak už sa nepodarilo nájsť nič iné, treba informovať širokú verejnosť a zdramatizovať to čo najviac.

Župné noviny ŽSK - podvod

Vtipné žilinské župné noviny distribuované aj ďaleko za hranicami ŽSK, ktoré neznámy vydavateľ a autor vydával ako prílohu Nového Času a zároveň ich rozdával do schránok v rôznych častiach ŽSK, pobavili všetkých, čo vedeli, ako funguje župa a jej hospodárenie. Noviny sa snažili vyzerať ako oficiálne periodikum, zneužili Petra Sagana, ako známu osobnosť zo Žiliny a priniesli viacero článkov s krížovkami, aby zaujali naozaj široké spektrum čitateľov. Už na titulnej stránke sa však objavila fotografia Juraja Blanára s upozornením na článok o jeho šalenom zadlžovaní. Vzhľadom na mnohé nepravdy v týchto podvodných novinách bez uvedenia autora, vydavateľa, bez uvedenia značky o pôvodoch materiálu a bez akejkoľvek inej náležitosti povinnej pre podobné materiály platené, či distribuované bezplatne, dotknutý politik podal trestné oznámenie na neznámeho páchateľa.

Frešo v Bratislave, či homosexuálne billboardy
To čo smeruje na adresu súčasného bratislavského župana Freša je určite niekoľkonásobkom diania v iných regiónoch. Bratislava je silný región, sústreďuje mocných a tak aj „vládnuť“ mocnému regiónu je prestížna funkcia, výborný kšeft a skvelá stolička. Kto by nechcel? Proti Frešovi je momentálne namierených niekoľko akcií, antikampaní na webe, viacero karikatúr a dokonca som zaznamenal umelé pokusy rozširovať karikatúrne vtipy s jeho podobizňou cez stránky, ktoré nie a nie získať popularitu. Akoby sa snažil osamelý jazdec zaujať. Pritom by stačilo zainvestovať do reklamy a dostať ju viac medzi ľudí. Aj v platenej reklame sa stretávame s antikampaňou proti Frešovi. Pred mesiacom svoju činnosť začala stránka, ktorá zobrazovala spomínaného politika ako neidentifikovateľné zvieratko s kruhmi pod očami a poukazovala na údajnú skorumpovanosť. Stránky sú už nejaký čas nedohľadateľné, možno pre príliš ostrý slovník, ktorý používali. Celkom iné sú Facebook stránky, kde si taktiež nedávajú servítku pred ústa, no aspoň vulgarizmov na adresu politika samotného je menej.

Navoňaná Zdochlina

Celkom iná je kapitola homosexuálnych billboardov. Už keď sa objavili prvé billboardy, kde sa nachádzali dva politici neprirodzene tesne za sebou, v hlave mnohých to evokovalo naozaj všeličo. Zväčša sa pohybujúce okolo homosexuality. Vlastne všetky čmáranice s popisom troch písmen, či iných spojení na seba nemohli dlho čakať. Prišli očakávane a rýchlo, dokonca v niektorých úsekoch Bratislavy v rôznom písme, farbách, vyhotoveniach a stále o tom istom. Antikampaňou v tomto prípade potom bola myšlienka vôbec takto billboard zostaviť a písomný doplnok zo strany verejnosti len dokončil túto skôr vtipnú a nechcenú antikampaň. Druhá postava za pánom Krajcerom mala totiž takú zvláštnu iskru vo vyretušovanom oku, farbu pleti ako po väčšej námahe a zvláštny tajomný úsmev…

Permon.

Pomohli sme vám? Pomôžete vy nám?

V prípade záujmu o pomoc z vašej strany smerom k nám nám postačí naozaj málo. Mimo zdieľanie našich článkov nám pomáha ľubovoľný príspevok na "kávu" a chod stránok na nasledovné údaje:

Číslo účtu: SK84 8330 0000 0026 0029 5817
Dôležitý je variabilný symbol: 8188900864

Príspevok na "kávu" (v kaviarni pokojne v cene okolo 1 EURO) je v skutočnosti príspevok na chod stránok u webhostingovej spoločnosti. Ďakujeme za Vašu pomoc. Viac o podpore portálu nájdete v tomto článku.
QR platba donate, podpora HOAX.sk

inzercia:

Aké máte z článku a témy pocity?

Rozčúlený
0
Šťastný
0
Milujem to
0
Nie som si istý
0
Hlúposť
0
Príležitostný autor (prispievateľ článkov) na hoax.sk, cestovateľ a nadšenec pre prírodné vedy a cyklistiku.

    Mohlo by vás zaujímať aj nasledovné:

    Viac v rubrike:Pochybné praktiky

    Komentáre sú ukončené