TOP

Rozlišujte obsah článku a obsah reklamy: médiá reklamy nie vždy spravujú

Rozlišujte obsah článku a obsah reklamy: médiá reklamy nie vždy spravujú
5 (100%) 1 hlas[ov]

Videli ste na v mienkotvornom médiu reklamu na nebezpečné reklamy s ikonkou spustenia videa VIDEANAZELANIE alebo VIANOCNEZELANIE, prípadne na prípravok proti parazitom, jazykové kurzy, či iný zázrak? Je veľmi dôležité rozlišovať medzi reklamou a obsahom. Napriek tomu, že táto logická úvaha má aj logický záver, od počiatkov HOAX.sk sa my sami stretávame s mnohými hláseniami podvodného obsahu.

Je dôležité rozlišovať, čo je reklama (reklamný banner) a čo je obsah

Posielate nám odkazy na články na pravda.sk, sme.sk, na rôzne portály, Androidportal.sk, touchit.sk a mnohé iné, ktoré uvádzate ako podvodné. Až po dlhých diskusiách sa dozvieme, že nie je problém článok, ale reklama, ktorá sa Vám zobrazila. Nám sa zobrazí iná, Vám iná a každému z návštevníkov sledujúcich problém sa môže zobraziť individuálna podľa toho, čo pozerá a čomu sa venuje. Práve o tom je napríklad COOKIES, ktorú odsúhlasujeme pri vstupe na každý jeden web. Internetová sieť o nás môže zbierať údaje o typoch stránok a témach, ktoré sledujeme. Nie klasické osobné údaje, keďže tie sa už merať cez Cookies nedajú. Na druhej strane, je fajn, ak sa záujemcovi o vŕtačky nezobrazujú kabelky a lodičky. Alebo bezdetnému vodičovi kamióna reklamy na kočík a dojčenské fľaše.

Sú však reklamné siete a reklamy, ktoré si môžu dať cielenie na ľudí so zdanlivou snahou o liečbu, či nejaký zdravotný problém, ťažkosti. Ľudí vyhľadávajúcich zdravý životný štýl, či konkrétne kľúčové slová. Druhý variant je veľká podvodná sieť falošných stránok s falošnými lekármi, odborníkmi a falošnými médiami, ktorá nezadáva cielenie. Tá necháva reklamy zobrazovať komukoľvek bez ohľadu na cielenie a tým vyplní aj nejednoznačné profily záujmov, či neúplné COOKIES záznamy.

Ak klasicky delíme obsah stránok na ich obsah a dynamický reklamný obsah, ide o:

  • článok je text a grafický obsah, ktorý je ukončený nejakým prvkom, alebo typom písma. Končí aj obsahovo. Zväčša nesie podpis autora, alebo nejaký iný záver.
  • reklamy sú zväčša oddelené a majú iný dizajn. Takéto reklamy nesú hranatý dizajn, ktorý sa môže meniť (zhasínať, blikať, ale pokojne byť statický, len premieňať obsah po zmenách čítaného článku), je v pohybe a zväčša informuje o inej téme, ako je článok. Mal by byť označený ako reklama.
  • pri takejto reklame nemožno hovoriť, že daný portál vám niečo odporúča. Reklama sa zobrazuje, pretože je v správe reklamnej agentúry, ktorá sa zaoberá prenájmom priestoru záujemcom o reklamu.

Ak sa vám nejaké reklamy nepáči (ohrozujú vás)

Samotný portál o nej vôbec nemusí vedieť. Môže ísť o tisíce formátov, ktoré nemá v správe. Vy však môžete spraviť jednoduchú vec. Odfotiť danú reklamu, poslať do daného média a žiadať o jej blokovanie. Technici môžu nájsť spôsob, aby vyfiltrovať jej obsah. Reklamy často uvádzajú aj cieľovú stránku. Pozrite napríklad na tento príklad nižšie.

pravda a reklama o prostate

inzercia:

Na pravda.sk sa zobrazí externá reklama, ktorú nemajú sami v rukách. Sú to tisíce až milióny kreatív. Ruský návštevník uvidí ruskú reklamu, nemecký zase nemeckú reklamu. Toto nemôže mať v správe portál, nedokázal by to ustriehnuť. Všimnite si dolnú reklamu – NAFUKNUT PROSTATU? – mnohí nepozorní návštevníci internetu, staršia generácia a úplní nováčikovia si povedia a uzatvoria názor, že PRAVDA cielene ľudí láka na podivné „hry“. Čo sa stane, ak kliknete? Uvedená doména bgscongo.com má niečo spojené s africkou republikou Kongo? Áno, dosť. Hlása sa k nej. A dopadnete takto:

vírus na webe congo

Na cieľovom webe z nejakých záhadných dôvodov, po kliknutí na reklamu, nenájdete nič o prostate. Nachádza sa tam nejasná neznáma firma, ktorá ponúka nejasné neznáme služby. Ba čo je horšie, nemá záujem vám ponúknuť nič na prostatu, ale chce vám infikovať počítať. Dokonca to spraví 27x a dobrý antivírus nech sa aj zblázni.

Prečo existuje vôbec reklama?

Veľké portály majú zamestnancov, redaktorov a tých nie je málo. Nemá zmysel prevádzkovať portál, ktorý je stratový, takže aj výplaty z niečoho musia byť. Čím úspešnejší portál, tým viac čítania a tým viac tisícov zobrazení reklamy. Ak sa vám nepáči, že máte všade reklamu – nemusíte na ňu klikať. Portály, ktoré sa zbavili reklamného priestoru a osekali ho na minimum dnes poznáme ako platené. Platené články na SME.SK, DENNIKN a mnohé iné, sú za poplatok… Alebo pretrpíme reklamy na voľne prístupných portáloch. Čo je horšie a čo lepšie?

Prosíme preto, ak vidíte podozrivú reklamu, foťte a posielajte prevádzkovateľom portálov. Existujú nástroje v reklamnej sieti AdSense aj ďalších, kde je možné filtrovať celé reklamné siete, alebo domény a obsah. Ak už nám chcete nahlásiť problémovú reklamu alebo obsah, je dobré vedieť, čo z toho je vlastne problémom. Aj o tomto je do značnej miery kniha (Ne)bezpečný internet. Siahnite po nej v knižnici vo vašom okolí, alebo v kníhkupectvách a hoax.sk bude mať menej obetí a nespokojných ľudí s otázkami, ako riešiť podobné problémy a kam sa obrátiť. 

Pomohli sme vám? Pomôžete vy nám?

V prípade záujmu o pomoc z vašej strany smerom k nám nám postačí naozaj málo. Mimo zdieľanie našich článkov nám pomáha ľubovoľný príspevok na "kávu" a chod stránok na nasledovné údaje:

Číslo účtu: SK84 8330 0000 0026 0029 5817
Dôležitý je variabilný symbol: 8188900864

Príspevok na "kávu" (v kaviarni pokojne v cene okolo 1 EURO) je v skutočnosti príspevok na chod stránok u webhostingovej spoločnosti. Ďakujeme za Vašu pomoc. Viac o podpore portálu nájdete v tomto článku.
QR platba donate, podpora HOAX.sk

inzercia:

Aké máte z článku a témy pocity?

Rozčúlený
0
Šťastný
1
Milujem to
0
Nie som si istý
0
Hlúposť
0
Šéfredaktor portálu HOAX.SK a jeho súčasť od roku 2012. Nadšenec Hviezdnych vojen, cyklistiky, streľby, potápania, ale aj bezpečného pohybu v online priestore. Bývalý učiteľ informatiky, v súčasnosti vyhľadávač problémov a autor viacerých tém o internetovej bezpečnosti.

    Mohlo by vás zaujímať aj nasledovné:

    Viac v rubrike:TOP

    Komentáre sú ukončené