Pozor na ďalšiu podivnú súťaž o iPhone 2, iPad 2 cez stránky vo Facebook reklame

Pozor na ďalšiu podivnú súťaž o iPhone 2, iPad 2 cez stránky vo Facebook reklame
2 (40%) 1 hlas[ov]

Facebook reklama iPhone sutazDnes som zostal ako obarený. Na Facebook sa pretlačila reklama, ktorá má ďaleko od čestnej, prípadne od reklamy bežnej. Dokonca sa snaží podobať na Facebook samotný, čo je prekvapením, keďže reklamu majú administrátori kontrolovať. Zvykli sme si, že na Facebooku sa medzi reklamami objavuje všeličo, no v tomto prípade sa môže človek poriadne oklamať. Podivné súťaže, kde je nutné poslať SMS, aby ste vyhrali iPhone, iPad 2, sú dnes už časté. V tomto preípade môžete vyhrať oba spomínané výrobky, alebo Samsung UE40F53, kameru Canon HDR-CX410 VE alebo tisíc EUR (môžete, no o reálnej výhre sa nedozviete nikde nič, a už vôbec ani za tri roky na podobne vytvorených stránkach).

Drobné písmo dole je potrebné čítať viac krát
Lenže sú tu opäť pravidlá drobným písmom celkom dole, kde zistíte, že ide o predplatenú službu. Pokiaľ si text prečítate, získate dojem najskôr ten, že SMS, ktoré odošlete budú stáť ako bežná SMS. Lenže to hlavné sa nachádza približne v strede. SMS, ktorá príde so súťažnou otázkou vás bude stáť v jednej sieti 0,5 EUR a v iných 0,4 EUR. A nejde o jedinú SMS ale niekoľko, vďaka ktorým sa môžete veľmi rýchlo zbaviť celého svojho kreditu. Organizátorom tejto zvláštnej súťaže je spoločnosť z Waršavy.

Zápach zavádzania? Kde?
Prečo sa vlastne tento prípad ocitol práve tu? Jednak je reklama zobrazovaná ľuďom na Facebooku aj pod 18 rokov, hoci pravidlá samotnej súťaže hovoria, že s ajej smú zúčastniť len osoby staršie ako 18 rokov. To hlavné však je, ako súťaž funguje. Pri prvom koliknutí kopíruje Facebook. Dostanete sa síce na cudziu stránku www.fb.superhra2.winfb.premiumclub.sk, avšak ide o grafický nepodarok, vzbudzujúci dojem, že ste stále na nejakej aplikácií na samotnom Facebooku. Modrá farba a lišta hore tak vyzerá. Oveľa vtipnejší je pokus vyvolať dojem, že táto súťaž má 90 miliónov podporovateľov. Pozor, okno vpravo hore s fanúšikmi cez Facebook nesmeruje na túto súťaž ale ide o podporovateľov skupiny Facebook na samotnom Facebooku a nejde v žiadnom prípade o okno so skupinou a podporovateľmi tejto súťaže. Nezmysel a hlúposť, alebo len zámer vzbudiť dojem extrémnej úspešnosti tejto súťaže. Zarážajúci je aj kód tejto stránky, pretože obsahuje pri prečítaní prehliadačom vytvorí hlavičku – názov celkom hore – v spojení “Super Hra (1)” čo v konečnom dôsledku vyvoláva pocit, že vás v tomto okne čaká neprečítaná správa (reflex získaný z Facebooku) a tak sa tam opäť vrátite a hľadáte. Je to šikovne vymyslené, využívajúc prvky, ktoré schválil zrejme naozaj neopatrný administrátor na Facebooku. Nuž a nakoniec samotná URL súťaže obsahuje zámerne spojenia ako FB, či WINFB, aby vyvolala dojem nejakej aplikácie a spojitosti so samotným Facebookom.

Lenže nám je škoda tých veľkých peňazí, o ktoré prídete, ak sa zapojíte a nebudete hneď vedieť SMS zastaviť. Preto buďte opatrní.

Inzertná plocha

Zľavy na pobyty v zahraničí

Odporúčané pre Vás

O autorovi článku: Permon