HOAX

Internetové podvody, klamstvá a špina

Ohodnoťte článok Opakovane nás oslovujete s otázkou, čo robiť, keď je zdanlivo neskoro. Trápi pomerne veľa dotknutých obetí rôznych podvodných predajcov, stránok, prípravkov a... Čo robiť, ak som naletel podvodníkovi: objednal, ale nezaplatil?
Ohodnoťte článok

Opakovane nás oslovujete s otázkou, čo robiť, keď je zdanlivo neskoro. Trápi pomerne veľa dotknutých obetí rôznych podvodných predajcov, stránok, prípravkov a zaručených vylepšovákov. Keďže bojovať proti nim je pre nečinnosť, alebo čiastočne aj bezmocnosť našich úradov, ťažké, dokážeme aspoň varovať pred vlastnosťami a detailami niektorých nebezpečných miest. To je účelom HOAX.SK. V súčasnosti je častou otázkou práve postup, čo robiť v prípade, ak ste naleteli podvodníkom a počas čakania objednaného tovaru ste sa pustili do preverovania ďalších informácií a názorov na daný prípravok. Vieme si veľmi dobre predstaviť, aký asi máte pocit, keď ste si objednali niečo, o čom následne čítate na skutočných stránkach a skutočných článkoch veľa negatívneho. Ideálne, ak ste tovar objednali na dobierku, alebo máte možnosť odvolať platbu. Zrušiť ju v internetovom bankovníctve, priamo v banke, alebo ju vôbec neuhrádzať v rámci plánovaných platieb. Platba dobierkou je však najčastejší spôsob, ktorý poskytuje ešte možnosť zákazníkovi v takomto prípade cúvnuť a zachrániť tzak nemalé peniaze pred nenávratným zmiznutím.

Čo sa stane pri prevzatí tovaru?

Podvodné prípravky a zázraky, ktoré môžu byť popísané na našich stránkach a máte istotu, že ide o rovnaký, alebo podobný produkt, predajcovia pošlú klasickým kuriérom, s ktorým chodia balíčky bežne. Akékoľvek slovné útoky voči nemu preto nie sú na mieste, keďže je len doručovateľ, ktorého si najal odosielateľ podobne, ako si ho môžete najať aj vy na poslanie iného balíčka inam. Zákazníci podvedení podvodníkmi veľa krát nadávajú práve kuriérom, čo však vedie len k zbytočnému vyhroteniu situácie, čo padne na celkom neúrodnú pôdu a do nesprávnych uší. Balíček jednoducho neprevezmite.

Pozor: kedy neprijímať/neprijímať balíček

Zásielka s objednávkou, ktorú je potrebné uhradiť, sa dá zamietnuť len v prípade, ak ste si stopercentne istý pochybným pozadím predajcu. Reálne obchody, skutočné predajne a predaj, ktorý prebieha v zmysle zákonov o obchode a spĺňa tak aj prísne zákonom stanovené podmienky, nie je vhodné zamietať rovnakým spôsobom. Reálnym obchodom takto vznikajú nemalé náklady spojené s dopravou, balením, prijímaním vratiek, opätovným naskladnením a poškodzuje sa tým aj tovar samotný, ktorý pri opakovanej preprave môže byť náchylný na poškodenie, či opotrebovanie. Neklesá tak dôvera zákazníka v obchod, ale dôvera obchodu v zákazníka, čo sa môže vypomstiť pri neskoršej objednávke a špekuláciám, prípadne pokusom o špekulácie.

Neprijať balíček v prípade,keď zistíte pochybnosti, nekalé pozadie a vlastnosti výrobku, má svoje opodstatnenie. Chránite tak svoje peniaze. Ideálne je však najskôr merať a potom rezať. Vyhnete sa tak oveľa ďalším komplikáciám a pokazenňemu času, ktorý ste strávili riešením problémov, ktoré vôbec nemuseli nastať. Pritom stačí zadať názov stránok, alebo výrobku do Googlu. Názov predajcu totiž zväčša ako utajený nenájdete.

žiadosť o spoluprácu