Pochybné praktiky

Predvádzacie akcie a podvodníci predávajúci pochybný tovar až teraz v médiách

Ohodnoťte článok

Hrnce

inzercia:
Je to zvláštne, ale spoločenský problém, ktorý tu bol desať rokov a nikto ho doteraz neriešil ani slovkom v médiách, sa objavuje v každom slovenskom médiu, až keď v Čechách dorazil do kín film Šmejdi. Na ňom nechutne s dôchodcami zaobchádzajúci predajcovia nútia ľudí kúpiť niečo psychologickým nátlakom, čo ani nechcú a nepotrebujú. Pod zámienkou obeda a darčeku zadarmo stupňujú svoj tlak najmä vtedy keď dôchodcovia nič nekúpia. Stúpa agresivita a aj nátlak predajcu. To, čo dá neskôr podpísať, je buď prázdny papier, alebo niečo, čo nemá šancu nikto si prečítať. Obchodné podmienky postavené na hlavu a ruinujúce i tak dosť ťažké obdobie života bežného slovenského dôchodcu, ktorý sa jednak nevie brániť a taktiež nedokáže rozoznávať reálne zlo od maskovaného zla. Sviniari a podliaci, ktorí dobre vedia čo robia a presvedčia špeciálnym výcvikom aj tvrdého odmietača týchto vecí, sú prašivci zarábajúci práve na svojom kúzelnom umení. Na tieto pozície sú najímaní práve špecialisti so slovom a vycibrenou taktikou, ktorá dokáže aj najsporlivejšieho tvrdohlavého barana presvedčiť, že ten hrniec za 300 EUR skrátka musí mať, inak vnúčatá zomrú z nekvalitných hrncov u nich doma. Svinstvo a podlosť je zo strany predajcov, ale zvláštna podlosť je aj fakt, že aj napriek upozorneniam sa dodnes neobjavila žiadna informácia o niečom takom v našich médiách.

Médiá celé roky mlčali
Zo strachu pred poškodením značky a z obvinenia zo šírenia klamstva si nenašiel žiaden novinár čas a chuť sa v probléme špárať. Jednou výnimkou je vyprovokovaný článok na Zaujimavosti.net magazíne, ktorý bol spôsobený takmer 1300 eurovou kúpu hrncov a malého variču, ktoré mali hodnotu maximálne 150 EUR v rodine šéfredaktora. Po návrate domov a po objavení tohto problému totiž okamžite začal riešiť vrátenie takto zakúpeného tovaru. Samotný starší kupujúci vtedy uznal, že sa nechal podviesť a po kontrole rovnakých funkcií zakúpeného tovaru s inými známejších značiek uznal, že je nutné tovar ihneď vrátiť. Práve táto situácia prinútila napísať aj varovný článok, ktorý sa dá považovať za vôbec jeden z prvých, ktorý varuje pred nákupom podvodného svinstva. Zámerne sa vyhýba značkám a menovaniu a približuje reálnu skutočnosť, ktorá sa začína prevaľovať na verejnosť už aj v Českej republike. Krátko na to, pri hľadaní iných článkov sa totiž redakcii podarilo nájsť zmienky o pripravovanom filme Šmejdi, ktorý konečne v ešte väčšej miere vysvetľuje a oboznamuje verejnosť s konkrétnymi praktikami. Tie spomínané na Zaujimavosti.net sú totiž len dvoma či troma prerozprávanými príbehmi až tretími osobami s následkami doma. Priame príbehy ešte minulý rok nájdeme na Markíze, ale výraznejšie upozornenie už ďalej do minulosti nenájdeme.

Až teraz v posledných dvoch týždňoch tento problém objavili TV Markíza, alebo aj STV v relácií Občan za dverami. Hovorí sa o tom v Teleráne, v hlavných správach a priebežne sa spomína český film Šmejdi, ako jediné miesto, ktoré otvorene o probléme hovorí. Aspoň že tak. Médiá a mienkotvorné plátky sa majú konečne o čo oprieť, keď doteraz tento vážny problém a stovky prípadov exekúcií a zruinovaných dôchodcov neboli dôvodom ich záujmu.

Čo robiť?
Stačí len varovať svojich starých rodičov, alebo sa držať na uzde a nezúčastňovať sa takýchto akcii. Výlet na Oravský hrad a obed zadarmo totiž môže nakoniec byť len výletom do nejakej oravskej reštaurácie s predvádzacou akciou na 6 hodín, odkiaľ sa neodíde, kým si 20 ľudí nekúpi a neupíše sa úverovej spoločnosti na dlh pokojne aj viac ako 1000 EUR za niečo, čo ani človek nepotrebuje a už vôbec pri slobodnej vôli ani nechce. Ignorujte letáčiky s pozvánkami, nechajte ich tak a varujte aj priateľov a známych, ktorí by mohli podľahnúť. Nie je nám známa jediná akcia, ktorá by nebola plná klamstva a pokusov presvedčiť starých ľudí o jedinečnosti týchto výrobkov. Finty s darčekami (mydielka za 1 euro, či darčekové balenie toxických šampónov za 1,30 eur za to naozaj nestojí) prekuknite už na začiatku.

inzercia:

Aké máte z článku a témy pocity?

Rozčúlený
0
Šťastný
0
Milujem to
0
Nie som si istý
0
Hlúposť
0

Mohlo by vás zaujímať aj nasledovné:

Viac v rubrike:Pochybné praktiky

Komentáre sú ukončené