Spam

Oravské korbáčiky spamujú a klamú v pätičke správy

Ohodnoťte článok

Na 14 emailových schránkach nás dnes čakal spam s oravskými korbáčikmi. Podobný spam na oravské korbáčiky sa už v dvoch schránkach pár mesiacov dozadu objavil. Teraz však prišiel s inou silou. Cieľové stránky neobsahujú žiadne oprávnenie, žiadne obchodné podmienky, žiadne kontakty na zodpovednú osobu kontrolný orgán SOI, IČO, DIČ, reklamačný poriadok. Dokonca ide o potravinu, čiže predaj potravín podlieha ešte prísnejším pravidlám. Nič z toho sa na stránkach nenachádza. V spame samotnom, ktorý spamuje na veľké množstvo schránok zrejme z nejakej databázy, sa uvádza, že email sme dostali, pretože emailovú adresu dostali od svojich priateľov. A to je žiaľ klamstvo a oni to zrejme veľmi dobre vedia.

Korbáčiky

inzercia:

Klamstvo
Email obsahuje vetu “V prípade, že Vás email obťažoval, prosím informujte nás. Nebude sa to opakovať. Kontakt na Vás máme od našich známych a priateľov.”. Nebude sa to opakovať, ako píšu, no musíte nesúhlasiť, inak sa spam bude opakovať aj tak. Akých priateľov? V žiadnom prípade. Sériu emailových adries, ktorú spamovači použili, museli získať na internete v niektorej z podvodných ilegálnych databáz pokradnutých adries. Adresy sú totiž nastavené pasce z katalógov a inzerátov. Avšak je tam zamiešaná aj nejedna súkromná ba dokonca adresa na IT magazín s technickou adresou.

Veriť – neveriť?

Otázkou zostáva, či dôverovať ponuke potravinového predaja od firmy, ktorá nie je firmou a využíva na svoje šírenie spam. Nevidíme žiadnu legálnu propagáciu, bannery, PR, snahu o šírenie v nejakých medziach. Vidíme len spam, nevyžiadaný, ba dokonca hromadný. To, čo je vyslovene drzosť je v tomto prípade tvrdenie, že email pochádza od priateľov. Takéto vyjadrenie je nemysliteľné. Absolútne nemysliteľné. Odhlásenie chýba a nič neuvádza. Vidíme porušenie hneď niekoľkých obchodných zákonov a zákona o ochrane osobných údajov, zákona o reklame a ašpiráciu na šetrenie Rady pre reklamu. Nevyjadrujeme sa k chuti produktu, ani k jeho obsahu. Vyjadrujeme sa k obchodným praktikám a problémom, ktoré sú spojené s prezentáciou.

inzercia:

Aké máte z článku a témy pocity?

Rozčúlený
0
Šťastný
0
Milujem to
0
Nie som si istý
0
Hlúposť
0

Mohlo by vás zaujímať aj nasledovné:

Viac v rubrike:Spam

Komentáre sú ukončené