Pochybné praktiky

Nákupné galérie bonky.sk a suprisimo.sk a prekvapivý nákup

Nákupné galérie bonky.sk a suprisimo.sk a prekvapivý nákup
3.75 (75%) 32 hlas[ov]

Všetci sme „nadšení“, že sa na trhu objavilo niečo, čo sa nazýva „nákupná galéria“, hoci ešte pred pár rokmi tento pojem znamenal niečo iné. Portály, ktoré sa začali týmto pojmom nazývať zo záhadných dôvodov akosi jednotne a naraz, nemajú vlastný sklad s tovarom, predávajú lacný čínsky tovar a čo je najhoršie, mnoho ľudí je nespokojných. Netušia, kde sú ich peniaze a najmä ako sa dožiadať reakcie samotného obchodu, pardon, nákupnej galérie. Píšete nám nespokojní so žiadosťou o pomoc pri riešení vyžiadania peňazí späť z obchodov Suprisimo.sk a Bonky.sk (na slovenských doménach, takže očakávame že ide o slovenské portály, ktoré chcú a aj oslovujú slovenského zákazníka).

Suprisimo a bonky

inzercia:

To najprekvapivejšie zistenie nám priniesla pani Jana, ktorá sa odhodlala bojovať za svoje peniaze a kontaktovala stránky Suprisimo.sk na uvedenom telefónnom čísle. Stránky sú verné svojmu názvu (suprise – prekvapenie), pretože ak budete predávajúceho kontaktovať telefonicky, na druhej strane sa ozýva pán, ktorý nemá so žiadnym predajom nič spoločné a jeho číslo z nepochopiteľných dôvodov suprisimo.sk uvádza ako kontakt. Nie sme zákazníkmi týchto dvoch uvedených klonov.

Suprisimo a bonky

foto: na číslo nevolajte. Vôbec nepatrí „eshopu“.

Aké sú zarážajúce prvky na webe?

  • Klonovanie obsahu s inými
  • Spomínaný kontakt
  • Nemožnosť kontaktovať predajcu tak, aby vrátil peniaze za uhradený tovar
  • Všade uvádzanie dopravu zadarmo a pri objednávke vám eshop ešte pogratuluje, že máte dopravu zadarmo. Nemá pritom táto gratulácia zmysel.
  • Poškodená platila na český účet v banke FIO, kde si galéria otvorila účet. Ide o číslo: SK93 8330 0000 0028 0181 7132
  • Zákazník nedostáva odpovede a nie je mu vyhovené. Ako je niečo také možné v prácnom štáte s platnými zákonmi na „eshope“ prevádzkovanom na slovenskej doméne a teda so snahou osloviť slovenského zákazníka, hrajúc sa na slovenského predajcu, ťažko vysvetliť.
  • Veľmi zlá slovenčina – texty mixujú češtinu a polštinu.

Čo je absolútne neprijateľné?

  • Počas objednávky sa neviete dostať na obchodné podmienky a všetky potrebné texty venované ochrane spotrebiteľa a informáciám o ochrane osobných údajov. Všetky takéto stránky, ak aj nájdete, sú neprístupné.
  • Pri potvrdzovaní objednávky neexistuje zaškrtávacie políčko – vyjadrenie akcie a prejavenie vedomého súhlasu so spracovaním osobných údajov a súhlasom s podmienkami. Nič také tu nie je. Dnes aj najmenší eshop tieto prvky má a používa.
  • Platobná brána priamo v eshope? Ako je vôbec možné, že neznámy drobný eshop disponuje platobnou bránou priamo u seba? Znamená to, že ktokoľvek vkladá čísla kariet do tohto webu a ten s nimi môže ďalej narábať akokoľvek – nejasný osud údajov z karty, žiadne prehlásenie, info, nič.

UPOZORNENIE: pre prípad nutného dokazovania zlého technického stavu a porušení zákona sme pripravili videozáznam priamo na portáli. V ňom sme zachytili všetky nedostatky platné k 8.12.2020. Vyprosujeme si označenie článku ako poškodzujúceho. Poukazuje na reálne pochybenia a reálny stav, ako aj fakt nespokojnosti mnohých zákazníkov, ich obáv o peniaze a nekomunikovanie. V právnom štáte, korona-nekorona, platia naďalej zákony a všeobecná slušnosť riešiť požiadavky zákazníkov, o to viac v predvianočnom čase.

Vzhľadom na vážne, naozaj veľmi vážne pochybenia a nespokojnosť ľudí / verejnosti, ani neodporúčame siahať po podobných ponukách. Najmä si všetky eshopy vždy overiť na internete na stránkach ako najnakup, heureka a nie pochybných portáloch, ktoré vytvoria opäť len rovnakí autori, ako portály samotné  a tie sa samozrejme vychvália veľmi radi.

Ste zákazníkom tohto „obchodu“ a nedošlo k náprave?

Kontaktujte SOI.SK a rovnako tak policajné oddelenie. Spájajte svoje trestné oznámenia, ako sa pokúšajú aj v tomto komunikačnom vlákne. https://www.modrykonik.sk/forum/internetova-vsehochut/skusenosti-s-eshopom-bonky-sk-2/  – skúsenosti verejnosti sú celkom prekvapivé.

Pomohli sme vám? Pomôžete vy nám?

V prípade záujmu o pomoc z vašej strany smerom k nám nám postačí naozaj málo. Mimo zdieľanie našich článkov nám pomáha ľubovoľný príspevok na "kávu" a chod stránok na nasledovné údaje:

Číslo účtu: SK84 8330 0000 0026 0029 5817
Dôležitý je variabilný symbol: 8188900864

Príspevok na "kávu" (v kaviarni pokojne v cene okolo 1 EURO) je v skutočnosti príspevok na chod stránok u webhostingovej spoločnosti. Ďakujeme za Vašu pomoc. Viac o podpore portálu nájdete v tomto článku.
QR platba donate, podpora HOAX.sk

inzercia:

Aké máte z článku a témy pocity?

Rozčúlený
346
Šťastný
51
Milujem to
16
Nie som si istý
28
Hlúposť
23
Šéfredaktor portálu HOAX.SK a jeho súčasť od roku 2012. Nadšenec Hviezdnych vojen, cyklistiky, streľby, potápania, ale aj bezpečného pohybu v online priestore. Bývalý učiteľ informatiky, v súčasnosti vyhľadávač problémov a autor viacerých tém o internetovej bezpečnosti.

    Mohlo by vás zaujímať aj nasledovné:

    Viac v rubrike:Pochybné praktiky

    39 Comments

    1. Ešte aj odporúčania, ktoré majú na stránke, sú falošné. Nenájdete ani jedného človeka, kde by meno korešpondovalo s fotkou, aj keď sú to “recenzie” len 1-2 dni staré. T.z. zneužívajú mená ľudí z fb, vymenia foto a capnú ho na stránku.

      1. Dobrý deň, chcela by som sa opýtať. Nepoznáte ešte nejakých ľudí, ktorých týchto klamári takýmto spôsobom oklamali? Bolo by potrebné spojiť sa a podať na nich trestné oznámenie. Však nemôže takto zdierať ľudí najmä v tejto situácii, keď sú obchody zatvorené.

        1. Zdravím, aj ja som si objednala tovar a to isté mi napísali, že dodanie o 40-60dní a podľa toho, čo čítam sa tovaru zrejme nedočkám 🙁

        2. Dobrý deň,
          Áno, aj mňa okradli.

        3. Dobrý deň.
          Aj ja som si objednala tovar, zaplatila a nedostala. V čase pandémie a výnimočného stavu zneužili dôveru zákazníkov. Poučila som sa na vlastnej chybe že som platila vopred. Stále Suprissimo ponúka tovar na svojej stránke!!!

        4. dobry den aj mna oklamali a stale vypisuju ze mam zaplatit a peniaze boli vyplatene

        5. S radostou sa pripojim kontaktujte ma theselminator@gmail.com

        6. Dobrý, tiež som prišla o cca 32 e , čakám od 1,2,2021 a tovar vôbec nedorazil.

    2. ja som v šoku , suprisimo česko -slovensko,čínsko ,vietnamská eshošpina
      ano aj ja som sa zbadal až potom,ked mi potvrdili moju platbu a ako som čítal tie ich skomolené slová,že
      mi tovar príde do 40-tich a dokonca až 60-tich dní ,presne ako na Miletičke na trhovisku u Vietnamcov,
      tak mi zneli tie ich vety …..moje eurká sú u našich ázijských spoluobčanov,som slušný človek
      tak im touto cestou prajem všetko naj…..e,ľudia nekupujte a neplaťťe nič dopredu suprisimu, je to podfuk.

    3. aj mna odrbali hajzli hnusny,ale tak mi treba ked som sprosty.nic nekupujte a hlavne neplatteeeee.

    4. Svine hnusne vydrbane .to co mi poslali za tovar?totálna handra za 70 euro.nikto nic nekupujte a neplaťte. Lebo vrátiť sa to neda

    5. Firma Suprisimo.sk je jedna velká sprostá priekupnícka firma ťahajúca peniaze o ludí. Keby som si chcel tovar objednať z Aliexpresu urobím to rovno a omnoho lacnejšie. Je to jedna velká špinavá Firma.
      !!!!!!!!!!!! POZOR NA TÚTO FIRMU NEOBJEDNÁVAŤ !!!!!!!!!!!!!!!!!

    6. Boha jeho iba ojebávať vedia, úbohe hyeny jeblé.

    7. Aj a som objednal manzelke kabelku,a vobec sa neda dostat k objednavke,vzdy ukazuje ,obednavka neexzistuje,ked odrbu kopu ludi tak si mozu mydlit ruky,hajzly jedny.

    8. nic ine neviem pridat ako ostatny ako vyhibat s tejto stranke. Je to webova stranka na linkovana na Ali-express alebo Wish.

    9. Neobjednavajte zo stranky Bonky.sk. Tovar je totalne nekvalitny, dodacie lehoty su vyse 2 mes. a v pripade reklamacie neodpisuju a nereaguju/!!!! Neodporucam.

    10. Dobry den.presne to iste aom zazila aj ja s touto strankou.ale pod hrozbou,ze ich dam na policiu mi prekvapivo peniaze za 3 dni poslali

      1. Dobry vsetci by sme sa mali spojit a podat trestne oznamenie aj mna oklamali

    11. ja som sa tiez nechala oklamat ani tovar ani peniaze az teraz citam ze su to podvodnici treba podat tresne oznamenie na nich

    12. Ja som tovar dostala ale teraz sa naivne pokusam tovat vratit. Zatial mi iba odpovedali, ze tovar je vyexpedovany…. tak teda dakujem za informaciu, ked ho mam uz pred sebou!
      Dam vediet ako to dopadne.

    13. Ja som normalne v soku, tovar som si obj.27.2.2021 zaplatila, a cakam dodnes, poslala som im 3x mail, aj som pohrozila trestnym oznamenim, len poslali odpoved, ze dod.lehota je 5- 60 dni, skoro ma slahlo, ale dnes mi prisiel mail, ze, hura vasa zasielka je na ceste k vam., takze som zvedava, kedy pride,co tu citam od druhych ludi,mozno sa ani nedockam.Myslim, ze som sa uz dostatocne poucila,, toto sa mi stalo prvy x.Uz v zivote si nic cez inter.neobjednam.

      1. dobrý den, došiel vám tovar ? dakujem

        1. Nie ani nepride ojebavaju jedna radost

    14. Aj tovar … Aj peniaz ňeny tu jelen mesiacov
      jaka firma je hmmm ?

    15. Drahi spolu-podvedeny obcania,
      radim sa k Vam a Bonky.sk obtiahol aj mna. Chcem Vas preto poprosit, aby ste svoje zdokumentovane pripady oznamili na Policii SR. Pokial sa kumulovana suma podvodu vysplha nad istu hranicu (myslim ze je to 300,-Eur), moze Policia konat ako v pripade trestneho cinu! Ja som tam dnes podal podnet v hodnote 60,- Eur. Chapem, ze su to opletacky, do ktorych sa za tieto sumy malo komu chce. Ale uvedomte si ako si podvodnici polepsili. Internetovy obchod nas spotrebitelov obtiahne stovky hoc o mensie sumy ale vo velkom objeme, a zatial zjavne beztrestne.

    16. Vstupujem do klubu …

      v dobrej viere som si nieco objednal z galerie SUPRISIMO, najprv mi napisali, ze este som nezaplatil, ked som im obratom napisal, ze ale ano … potom mi potvrdili, ze ozaj. Potom som dostal email, ze tovar bol odoslany (!) a ze mi bude doruceny do 40 dni, ale ze to moze byt aj o 60 dni … (neviem, cez Himalaje? z Marsu? z Anktartidy???) ked som to okomentoval, napisali mi, ze som suhlasil s ich obchodnymi podmiernkami. Ano, suhlasil som, ved ked si kupim rozky v potravinach, nehladam veduceho, aby som si precital obchodne podmienky … Na moju staznost mi napisali, ze objednany tovar uz bol vyexpedovany, ale neda sa este vysledovat. Ked som im napisal, ze je to hlupost, poslali mi kod! Slovenska posta mi na moj kod vygenerovala odpoved, ze tento format kodu je nespravny (proste nesedi pocet pismien ci cislic). Zrejme ten kod bol vymysleny. Takze teraz cakam … SUPRISIMO NEODPORUCAM, VYHYBAJTE SA IM!!!!

      S pozdravom,
      Alexander

    17. Dobrý deň,

      aj ja som sa nechala oklamať, aj keď nechápem, prečo tú stránku už dávno nestiahli, a nebola ešte podaná žaloba. Mrzí ma, že aj veľké spoločnosti ako Google Chrome, povoľujú reklamy pre tieto fejkové spoločnosti, ktoré vznikli, len preto, lebo počas pandémie, kedy boli predajne zatvorené, sa museli ľudia obrátiť na tieto nové spoločnosti. Zaplatila som ťažko zarobených 109 Eur, chcela som si konečne po dlhej dobe urobiť radosť a to som si teda urobila. 🙁

    18. Dňa 6.5.2021 som si objednala zväčšovacie obrazovku na mobil,ihned som vyplatila pozadovanú sumu cez internet banking a odvtedy pozadujú iba zaplaťťe a zaplaťte,toto je šialený predajca,klamar a podvodník.

    19. Už som vám písala, a chcem sa pridať ku čakateľom na tovar od firmy Suprisimo. Myslím, že keď ja sa snažím žiť a byť k ľuďom seriózna, že tak robí každý. Demokracia na Slovensku je raj pre klamárov,
      Neboja sa našich predpisov, firmy nie sú kontrolované kontr. úradmi. My ľudia máme spiclovat a udávat (ak sú to zohrane mafie-môžu nás aj zničiť). Za každé nedodržanie obchodnej dohody by mala firma Suprisimo vrátiť peniaze

    20. Ja som zrejme tiež kupujúcou od podvodnej firmy ,,Suprisimo“, objednala som si tovar v hodnote 22e, dňa 12.5.21. vopred uhradila nasledovný deň z účtu. Oznámili mi odoslanie mojej požiadavkz k dodávateľovi, vraj, 26.5.21, nasledovný deň ráno 3.30hod,už to mi bolo podozrivé, vraj tovar vyexpedovali, a je na ceste- /len neviem na ktorej/Pozrela som na ich pokyn, sledovanie objednávky, v ktorej denne píšu, že ešte nemá pridelené sledovacie číslo.A navádza na pozretie po 48-ich hodinách.Takto ide denne. Píšu, že sa nemám báť, lehota garancie je od 5-do 40 dní/dodanie tovaru/.Tak to ešte vydržím… Ale po tejto dobe a, pokiaľ nič nepríde, vyzvem od odstúpenia od zmluvy a vrátenie peňazí. Ak nepochodím, okamžite podám trestné oznámenie.. A pokiaľ by sa Ľudia spojili, tak lotri by nemali šancu ďalej prevádzkovať stránky a okrádať ľudí… Ešte sa mi nestalo, a platila som veľa krát vopred, že by mi tovar nedodali.. A myslím si, že keď ľudia pozerajú na cenu, nemajú na rozhadzovanie, musia zvážiť, čo nakupujú. Dnešná doba je naklonená živlom, ktorí tak môžu robiť,pretože vopred vedia, že poškodení ľudia budú nadávať,ale nedajú si tú námahu to vymáhať,kedže chudáci dobre vedia, ako to u nás z vymáhaním čoho koľvek je…a to je dôvod,prečo sa o to mnohí ani nesnažia….nuž, mali by sa trestoprávne orgány určite zamyslieť,prečo k takým praktikám u nás v takej miere dochádza.Mám svoj vek, môžem to hodnotiť, toľko špinavosti ako je dnes,si nepamätám.

    21. ešte dodávam,že pri vete:platila som veľa krát vopred, a nestalo sa mi, že by mi tovar nedodali,nešlo o spomínané Suprisimo.

    22. Aj ja som sa popálila na tomto e-shope, nikdy by som si neobjednala nič z Číny /oblečenie hlavne/ a tým že uvádzali dobu dodania 5 dní tak som nezapochybovala. Samozrejme mi prišli strašné šmejdy, úplne iné veci a úplne iné veľkosti. To že objednávku som mala za 200 eur spomeniem len okrajovo. Neskutočne som rozčúlená ale už teraz viem že si mám najprv prečítať recenziu než si niečo objednám. Peňazí späť sa zrejme nedočkám. 🙁

    23. Tiež sa pridávam k mnohým podvedeným, tovar som si objednal a zaplatil 14.5. a odvtedy sa nič neudialo, na urgencie nereagujú. Pošlem sťažnosť na SOI a asi bude treba podať aj trestné oznámenie na políciu ako podozrenie na trestný čin podvodu. Bolo by treba, aby to urobilo čo najviac poškodených, lebo iné je, ak je vzniknutá škoda 30 € a iné, keď sa prihlási napr. 100 poškodených s celkovou škodou 3000 €.

    24. …na bonky.sk som si objednala začiatkom tohto roka biely krátky kabát…aj mi prišiel, ale bol celkom iný ako ho ponúkali na obrázku…bol ako zlepená vata s futrom z umelej hmoty… hneď som ho vyhodila…

    25. Ahojte, tiež ma ošmekli, síce len o desať eur, ale chvíľu odpisujú, akonáhle chcem, aby mi zaslali reklamačný formulár, pretože ten na ich stránke stojí za hovno, prestanú odpisovať. Písala som na SOI, tak čakám na reakciu.

    26. Aj mna odrbali o 70€. Vypisujem tam maily a zakaždým odpisujú, že si mám vyplniť elektronicky formulár na reklamáciu- každý produkt zvlášť, pritom to bola jedna objednávka. Len odrbavajú, naťahujú čas. Objednávka bola realizovaná 10.5. a v júli som sa musela ja dožadovať, kde je tovar alebo peniaze. A jediná odpoved je vyplňte formulár.
      Predsa nemôže fungovať takáto stránka a okrádať ľudí, to nie je normálne. Musí to skončiť

    27. Skoda ze SOI na tieto podvodnych cinskych oblbovacov nema dosah… „Upozornenie na internetové galérie http://www.bonky.sk a http://www.suprisimo.sk | Slovenská obchodná inšpekcia – soi.sk“ https://www.soi.sk/sk/informacie-pre-verejnost/upozornenie-na-internetove-galerie-www-bonky-sk-a-www-suprisimo-sk.soi

    28. Objednal som inteligentne hodinky za 12 Eur.prišli ale fungovali pár dni.Potom som našiel že su to odrbavači.Následne som vyrobil objednavky za stovky Eur ktore som neuhradil.Dokola mi tu vypisuju.
      Aspoň sa nenudia…

    29. Objednal som si LED ziarovky na 12 voltov u SUPRISIMO aj u BONKY sucastne ,Po 2,5 mesiaci mi prisiel tovar od oboch firiem.Lenze prisli mi nepotrebne ziarovky na 220 voltov a nie na 12 voltove ake som chcel.Taketo nepotrebne co mi poslali,som si mohol kupit aj u nas v elektre a nemusel som cakat 2,5 mesiaca.

    Komentáre sú ukončené