Internetové podvodySociálne siete

Česká FB stránka Rady našich babiček a súťaž Škoda Superb RS

Česká FB stránka Rady našich babiček a súťaž Škoda Superb RS
5 (100%) 2 hlas[ov]

Vždy, keď sa na Facebook stránkach koná nejaká súťaž o mimoriadnu cenu, zbystríme pozornosť. Občas ste prví vy. Nález na stránke s milým názvom “Rady našich babiček” je ale prekvapením. Priatelia podržte sa. Česká Facebook stránka, ktorá reálne aj prinášala nejaké tie rady od babičiek, ako sa im zvykne hovoriť, vyzerá ako reálna. No z čista jasna pridali príspevok, na ktorom uvádzajú súťaž v lajkovaní a komentovaní. Tou výhrou, o ktorú hráte len klikaním myšou, je nadupané Škoda Superb RS. Čo t však smrdí veľkému množstvu ľudí a aj nám?

Rady našich babiček

inzercia:

  • neexistuje sponzor súťaže
  • neexistuje štatút a jasný organizátor
  • neexistuje pozadie súťaže, príbeh pôvodu ceny
  • neexistuje originálna snímka
  • na snímke je auto s EVČ 6H7 9746. Organizátor tejto podozrivej súťaže sa dušuje, že súťaž nemá nič spoločné s automobilkou, hoci fotí priamo v areáli automobilky. Snímka pochádza z parkoviskovej výjdazdnej plochy, v blízkosti zeleného citylightu s logom automobilky a iných modelov. Na snímke nie je Superb ale Octavia.
  • Organizátor reaguje v inom príspevku príliš laicky, neformálne až drzo a píše o “neveriacich ľuďoch”. Prekáža mu, že ľudia opodstatnene súťaži neveria a pridáva inú snímku.
  • Šokuje nás tvrdenie, že ak vyhráte auto, môžete si vybrať farbu. Čože? Veď auto je vyrobené a čaká údajne na výhercu. To ho vážne budú lakovať?
  • Všimnite si na podivné vykrúcania. Pri organizácií súťaže o tak drahé auto a chyba tohto typu? Vážne pokladajú ľudí tam vonku za dostatočne veľkých hlupákov?

Rady našich babiček

Komunikácia a vôbec prejav neznámeho organizátora, ktorý trvá na anonymite – nepochopiteľné – pripomína tínedžera, alebo dospelého s nižším vzdelaním. Alebo len trpí nezáujmom vôbec vystupovať ako profesionálny organizátor. Aj týmto vystupovaním presvedčil niekoľko našich zdrojov, že ide o podvod. Fotografie nesedia, majú rozdielne úchyty značiek, aj modely. Nehorázne klamú, krútia vyjadrenia. Grafika je hnusná, nehodná ceny tejto hodnoty a pozaide, zisk a účel súťaže nemá zmysel rovnako.

Stránka sa na prvý pohľad zdá originál. Logo je však len snímkou zo Shutterstocku. Tým, že súťaž vyzýva ľudí k akcii, vytvára umelú viralitu, čím porušuje pravidlá samotného Facebooku. Odporúčame súťaž nahlásiť a urobiť tak vždy v prípad enálezu jej podobného klonu. Bude na Facebooku, aby následne zvážil. Inak ako osvetou sami boovať nevieme. Nehorázna drzosť ukrytá v organizácii tejto, ako aj iných podobných súťažiach. nás ale udivuje.

Predpokladáme, že cieľom stránky je zbierať obete pre vyšší počet fanúšikov. Nepredpokladáme, že ide o generoanie zisku cez lákanie do spoplatnených SMS, ako na Slovensku. Neodporúčame zúčastňovať sa tejto súťaže a dôverovať jej.  

inzercia:

Aké máte z článku a témy pocity?

Rozčúlený
0
Šťastný
0
Milujem to
0
Nie som si istý
0
Hlúposť
0

Mohlo by vás zaujímať aj nasledovné:

Viac v rubrike:Internetové podvody

Komentáre sú ukončené