Pochybné praktikySpam

Emailingové firmy trpia predstavou, že každá firma musí byť cieľom spamu

Ohodnoťte článok

Obálka spam a email

inzercia:
Objednávate si rozposlanie newsletteru u emailingovej spoločnosti? Vedzte, že mnoho z nich ponúka bohatú databázu emailových adries, kam odošlú vašu reklamu. Samozrejme za pekný balík peňazí. Ich databázu pritom zostavia najskôr z ľudí reálne registrovaných, alebo nútene podvodne registrovaných, ako tomu bolo pri hneď niekoľkých českých firmách rovnakého majiteľa, ktoré nám zaplavili schránku nechutnou podvodnou konverzáciou. Ak som sa sám registroval a držia si ma vetou „Ale přece máte výhody, dostanete peníze za příjem reklamních emailů“, tak by som mal o tom niečo vedieť a hlavne by som mal mať záujem. Niektoré emailingové spoločnosti však neponúkajú len ľudí registrovaných, ale aby zarobili, posťahujú z rôznych firiem a agentúr, či vôbec komerčných stránok, adresárov a iných zdrojov čo najviac komerčných adries a kontaktov na firmy. Čím viac ich bude, tým väčší zisk emailingová spoločnosť môže mať. Určite viac priláka tá, ktorá ponúka inzerentom rozposlanie spamu na 100 000 emailových adries v SR ako služba ponúkajúca 20 000 adries.

Kde sa tie adresy berú?
Emailové adresy, ktoré sú obsiahnuté v týchto spamovacích nástrojoch, schovávajúcich sa za solídne spoločnosti, ktoré len informujú „komerčné subjekty v ČR a SR o zaujímavých možnostiach! a posielajú „výhodné ponuky“, majú naozaj jednoduchý pôvod. Dnes môže ktokoľvek stráviť hodiny hľadaním firemných adries a ich spájaním do jednej databázy. V Českej republike existujú minimálne dvaja zúfalci, ktorí zbierajú tieto adresy už viac ako dva roky a vytvárajú vlastné databázy, ďalej predávané a aktualizované. Zarobia si, aj keď za veľký čas strávený nad vyhľadávaním firiem a adresárov. Jeden z nich sa vo veľkom venuje aj Slovensku. Ďalej existuje niekoľko firiem, ktoré si zbieranie adries riešia vo svojej réžií. Pomáha Google a nepozornosť webmasterov, katalógy firiem a rýchla dostupnosť položky KONTAKT. V Googli sa adresa často prezradí vďaka jej tvaru. Často ju tak nezadá len nepozorný webmaster, ale aj zadávateľ nútene pre nepochopenie jednoduchými klientami. Ako náhle nie je adresa kopírovateľná alebo klikateľná, už sú niektorí klienti schopní spoločnosť ignorovať, alebo im nahlásiť chybu. Už zadanie info(zavináč)doména je pre mnohých zložité a tak sa odhalia so zavináčom.

Ako správca stránok stavebnej spoločnosti riešim opakovane problémy so spamom a umiestnením adries firmy v rôznych zoznamoch, o ktoré nestoja, kde firma byť nechce a napriek tomu dostáva ponuky a spam plniaci schránku. V takýchto zoznamoch sa pritom objavujú aj akciové adresy, zobrazené na stránke len výnimočne a raz na odlíšenie klientov, ktorí prichádzajú cez konkrétnu akciu. To dokazuje, že mnohým nejde ani tak o význam rozposlanej reklamy, ale o počet adries, kam sú schopní poslať ponuku.

Firma je nútená obeť
Vo firmách málokto rieši príchod spamu. Spammer sa často pri ohradení sám ohradí, že ide o komerčnú ponuku komerčnému subjektu. Nejde o osobný údaj človeka, ale osobný údaj firmy. Vynaliezavosť spamerov tak zakladá na rôznych tvrdeniach, hoci často veľmi úboho operuje s vymyslenými argumentami. Ohrádza sa tak beztrestnosťou svojho počínania, no na každý chrbát existuje bič a aj v tomto prípade ide o napadnuteľné prvky. Pokiaľ je spamu priveľa, dá sa proti nemu bojovať aj právne. V takomto prípade oslovte právneho zástupcu, ktorý má skúsenosti v obchodnom práve, vo veciach nekalosúťažných praktík a v databázach. Ak je cieľom spamu firma, pre tieto spoločnosti existuje pravidlo, že komerčný subjekt má povinnosť prijímať komerčné ponuky. Hlúposť. V každom prípade sa bráňte, hoci ste len správcom jednej emailovej schránky v malej firme. Na ignorácií schránky plnej iného spamu zarábajú tieto spoločnosti a vás zdržujú. Každý email musí obsahovať možnosť odhlásenia spomínanú v závere správy.

Odhlásenie sa s odpoveďou alebo konkrétnym predmetom
Amaterizmus týchto spoločností je viditeľný v ich postupoch. Cielia tisíce, či sto tisíce spamov, ktoré majú vo svojom závere napísané, že odhlásenie z prijímania ponúk je možné spraviť kedykoľvek odoslaním konkrétneho slova (napríklad VYMAZAŤ, alebo ODHLÁSIŤ) do správy, či predmetu. Problém však je, že ponuky posielajú na firemné adresy. Možno v 30 percentách ide o hromadné skupinové adresy. Marketing@, ponuky@, obchod@, info@, uctarna@, reklamacie@ a množstvo iných. Tie sú ďalej preposielané na schránky konkrétnych zamestnancov, ľudí, alebo iné adresy. Napísať z nich je často nemožné a zriadenie schránky pre jeden či dva hlúpe opakujúce sa emaily môže byť pre stredné firmy zbytočne objednávaná položka.

inzercia:

Aké máte z článku a témy pocity?

Rozčúlený
0
Šťastný
0
Milujem to
0
Nie som si istý
0
Hlúposť
0

Mohlo by vás zaujímať aj nasledovné:

Viac v rubrike:Pochybné praktiky

Komentáre sú ukončené