Internetové podvody

Pozor na faktúry z firiem: První česká reklamní a CO a Servis

Pozor na faktúry z firiem: První česká reklamní a CO a Servis
5 (100%) 2 hlas[ov]

České firmy špekulantov rozposielajú faktúry slovenským firmám. Vytvárajú dojem, že ich služby potrebujete, ba dokonca že ich využívate. Píšu, akoby ste meškali s platbou na ďalší rok. Používajú viacero fráz, ktoré pôsobia zarážajúco. Firma První česká reklamní, ktorá pritom nie je prvou českou reklamnou agentúrou, štúdiom, ani spracovateľom inzercie, je už dokonca blokovaná antivírusom, čo nám dáva jasný signál, že sme si pocit nevycucali z prstu. Už nejaký čas ľudia z brandže evidujú príliv podivných emailov, ktoré sa pokúšajú vymámiť od ľudí peniaze. V poslednej vlne dokonca naozaj okázalo. Znova cez neprehľadné tajomné SEO. Neznámi špekulanti posielajú priamo výzvy z fakturačného oddelenia, ako aspoň nazývajú odosielateľa emailov. Reálne však ťažko možno považovať akúsi one man show za veľký korporát s oddeleniami.

první česká reklamní

inzercia:

Prečo neplatiť a na čo dať pozor?

Dorazila do vašej firmy takáto výzva na úhradu, predfaktúra, alebo dokonca upomienka neuhradenej faktúry? Na to, aby sa mohla dať vystaviť predfaktúra, musí existovať záujem na oboch stranách. Nejaká objednávka. Dopyt, žiadosť, oslovenie s cenovou ponukou alebo vystavenie výzvy, na základe ktorej môže objednávateľ urobiť ponuku. V tomto prípade sa to nekoná. Bez vašej iniciatívy, záujmu, vedomosti, objednávky, potreby prichádza rovno vystavená predfaktúra. Na otázku, prečo ju vystavili neprichádza nič. Nulová ochota a záujem komunikovať. Biznis model je iný.

Pošlú vám o niekoľko dní, prekvapivo, upomienku za neuhradenú faktúru. UPOMIENKU / VÝZVU! Za niečo, čo nechcete, neobjednali ste a ani neviete o čom to je. Formulovanie predmetu predaja je nejasné, neviaže sa na žiadne detaily, popis, nič. Ak by ste aj chceli zistiť o čo ide, zistíte, že stránky ESET opodstatnene blokuje. Ešte pred pár dňami sme sa mohli zabávať na profesionalite stránok, ktoré prezentovali odbornosť, ale nemali zákazníkov.

  • Nikdy neuhrádzajte podobné faktúry, ak si nedokážete spojiť firmu s minulou spoluprácou a nemáte naozaj istotu v tom, čo vám firma ponúka. Podvodníci radi zneužijú neznalosť a neorientovanie sa v nejakej oblasti. Najmä internet je pre mnohé firmy veľkou neznámou, ak sa neorientujú na online marketing a SEO možnosti. Pod SEO sa dá schovať mnoho činností, ale reálne môže mať prínos a potrebu len veľmi malá časť z nich.
  • Pod SEO úpravy a optimalizáciu pre vyhľadávače si niektoré pofidérne firmy radi predstavujú len bezcenný katalóg v ich správe, na ktorý reálne nechodí nikto. niekde nich skrytú neznámu stránku nazvanú ako „adresár“ alebo „katalóg“. Na ňom vytvoria sekciu REMESELNÍCI a pod ňou podkategóriu STOLÁRI, kde uvedú názov vašej stránky vyrábajúcej stoly a stoličky s www adresou. Reálne z takéhoto katalógu príde jeden človek, samotný odosielateľ faktúry. Nakúpi 0 (slovom nula) ľudí za 10 rokov. Strata v prvý rok 289 EUR. Pri pravidelnej úhrade každý rok 2 890 EUR za 10 rokov ak nezmenia ceny. Zdá sa vám takáto matematika normálna? Nám nie.
  • V Českej republike je tento problém identifikovaný už dlhšiu dobu. Píše o tom: https://wladass.cz/pozor-na-prvni-ceska-reklamni-agentura-s-r-o/

Nemysliteľné, netolerovateľné a neprípustné

Je neprípustné, ak takéto biznis plány dokážu fungovať a zarábať. Suma takmer 300 eur je nemysliteľná. Najmä v roku 2024, ak nefungujú katalógy a ich význam tak, ako kedysi. To, čo firma prezentuje pod dvoma rôznymi názvami, je umelé navodenie pocitu, že to vy im niečo dĺžite, neodpovedáte a oni sú tu od toho, že vám pomáhajú, ba dokonca niečo sľubujú už od roku 2022. Zmienka o tomto roku je zakamuflovaná veľkolepo. Problému sme sa už venovali, len s neuvádzaním názvu firmy. Aktuálne však o firme / firmách vedia už aj v ČOI, ako aj v autoritách starajúcich sa o bezpečnosť internetu, takže aj my sami môžeme slobodnejšie varovať pred špinou, s ktorou sme sa stretli my sami.

Babráci totiž poslali podobné emaily do štyroch dcérskych spoločností naraz, ktorých vlastníkom je jeden subjekt. Šokovaný tým, o čo sa pokúšali, tak píše k nám. Rovnakou faktúrou, dizajnom, výmyslami a slovnými ťahmi. Z dvoch rôznych s.r.o.čiek. nemysliteľné, absurdné a nebezpečné. Druhá zo spomínaných s.r.o. dokonca vytvára dojem slovenskej firmy pre podivne poskladaný neúplný web chváliaci sa 1000 zákazníkov. IČO je však české, čo stránky zrejme zámerne neuvádzajú a tým vlastne porušujú naše zákony. Pravdivé uvádzanie identifikácie subjektu v tomto prípade zakopáva na zámerných chybách.

ČOI – ako sa nám podarilo zistiť, Česká obchodná inšpekcia o probléme vie. Konanie tejto spoločnosti pozorne sledujú. Keďže však umne, ale aj nedokonalo kľučkujú v tvrdeniach, slovných hračkách a vytváraní falošných dojmov prebiehajúcej spolupráce, urgencie, upomienok, a vytvárajú si priame odosielanie „fakturačným oddelením“, je takéto počínanie nešťastné a neprípustné.

Pomohli sme vám? Pomôžete vy nám?

V prípade záujmu o pomoc z vašej strany smerom k nám nám postačí naozaj málo. Mimo zdieľanie našich článkov nám pomáha ľubovoľný príspevok na "kávu" a chod stránok na nasledovné údaje:

Číslo účtu: SK84 8330 0000 0026 0029 5817
Dôležitý je variabilný symbol: 8188900864

Príspevok na "kávu" (v kaviarni pokojne v cene okolo 1 EURO) je v skutočnosti príspevok na chod stránok u webhostingovej spoločnosti. Ďakujeme za Vašu pomoc. Viac o podpore portálu nájdete v tomto článku.
QR platba donate, podpora HOAX.sk

inzercia:

Aké máte z článku a témy pocity?

Rozčúlený
0
Šťastný
2
Milujem to
1
Nie som si istý
0
Hlúposť
0
Príležitostný autor (prispievateľ článkov) na hoax.sk, cestovateľ a nadšenec pre prírodné vedy a cyklistiku.

    Mohlo by vás zaujímať aj nasledovné:

    Viac v rubrike:Internetové podvody

    Komentáre sú ukončené