Médiá celé roky mlčali
Zo strachu pred poškodením značky a z obvinenia zo šírenia klamstva si nenašiel žiaden novinár čas a chuť sa v probléme špárať. Jednou výnimkou je vyprovokovaný článok na Zaujimavosti.net magazíne, ktorý bol spôsobený takmer 1300 eurovou kúpu hrncov a malého variču, ktoré mali hodnotu maximálne 150 EUR v rodine šéfredaktora. Po návrate domov a po objavení tohto problému totiž okamžite začal riešiť vrátenie takto zakúpeného tovaru. Samotný starší kupujúci vtedy uznal, že sa nechal podviesť a po kontrole rovnakých funkcií zakúpeného tovaru s inými známejších značiek uznal, že je nutné tovar ihneď vrátiť. Práve táto situácia prinútila napísať aj varovný článok, ktorý sa dá považovať za vôbec jeden z prvých, ktorý varuje pred nákupom podvodného svinstva. Zámerne sa vyhýba značkám a menovaniu a približuje reálnu skutočnosť, ktorá sa začína prevaľovať na verejnosť už aj v Českej republike. Krátko na to, pri hľadaní iných článkov sa totiž redakcii podarilo nájsť zmienky o pripravovanom filme Šmejdi, ktorý konečne v ešte väčšej miere vysvetľuje a oboznamuje verejnosť s konkrétnymi praktikami. Tie spomínané na Zaujimavosti.net sú totiž len dvoma či troma prerozprávanými príbehmi až tretími osobami s následkami doma. Priame príbehy ešte minulý rok nájdeme na Markíze, ale výraznejšie upozornenie už ďalej do minulosti nenájdeme.
Až teraz v posledných dvoch týždňoch tento problém objavili TV Markíza, alebo aj STV v relácií Občan za dverami. Hovorí sa o tom v Teleráne, v hlavných správach a priebežne sa spomína český film Šmejdi, ako jediné miesto, ktoré otvorene o probléme hovorí. Aspoň že tak. Médiá a mienkotvorné plátky sa majú konečne o čo oprieť, keď doteraz tento vážny problém a stovky prípadov exekúcií a zruinovaných dôchodcov neboli dôvodom ich záujmu.
Čo robiť?
Stačí len varovať svojich starých rodičov, alebo sa držať na uzde a nezúčastňovať sa takýchto akcii. Výlet na Oravský hrad a obed zadarmo totiž môže nakoniec byť len výletom do nejakej oravskej reštaurácie s predvádzacou akciou na 6 hodín, odkiaľ sa neodíde, kým si 20 ľudí nekúpi a neupíše sa úverovej spoločnosti na dlh pokojne aj viac ako 1000 EUR za niečo, čo ani človek nepotrebuje a už vôbec pri slobodnej vôli ani nechce. Ignorujte letáčiky s pozvánkami, nechajte ich tak a varujte aj priateľov a známych, ktorí by mohli podľahnúť. Nie je nám známa jediná akcia, ktorá by nebola plná klamstva a pokusov presvedčiť starých ľudí o jedinečnosti týchto výrobkov. Finty s darčekami (mydielka za 1 euro, či darčekové balenie toxických šampónov za 1,30 eur za to naozaj nestojí) prekuknite už na začiatku.
Pomohli sme vám? Pomôžete vy nám?
V prípade záujmu o pomoc z vašej strany smerom k nám nám postačí naozaj málo. Mimo zdieľanie našich článkov nám pomáha ľubovoľný príspevok na "kávu" a chod stránok na nasledovné údaje:Číslo účtu: SK84 8330 0000 0026 0029 5817
Dôležitý je variabilný symbol: 8188900864
Príspevok na "kávu" (v kaviarni pokojne v cene okolo 1 EURO) je v skutočnosti príspevok na chod stránok u webhostingovej spoločnosti. Ďakujeme za Vašu pomoc. Viac o podpore portálu nájdete v tomto článku.